torsdag 30 juni 2011

Wiki-Canada

Wiki's jag har länge undrat vad en "Wiki" är, nu vet jag!

Jag tror att använda Wikis är bra, om man har nog mogna elever som jobbar emot samma mål.
t.ex. i ett grupparbete på plats vid en skola eller på distans kan en wiki vara väldigt bra för att se arbetsflödet och ha koll på vad som måste göras. om man inför wiki's för yngre åldrar kanske i tonåren kan de finnas risk att en eller flera i ett grupparbete sabbar för andra. Men som jag förstår det kan man spåra vem som gör vad så de kanske inte är något större problem egentligen..

ett annat minus jag se är just de att de kan vara svårt att se vem som gör vad om man inte kommit överens om de innan, kan två personer uppdatera samma sak samtidigt? eller är dokumentet låst undertiden någon ändrar i de?

olika regler och bestämmelser hur saker och ting ska gå till på en arbetsplats kan vara bra att ha i en wiki, då man kan snabbt uppdatera så att andra snabbt kan se vad som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar