fredag 5 augusti 2011

Second Life

Jag känner inte riktigt för Second Life, jag är mera en person som vill kunna ta på saker. Läser hellre saker printat på papper än i ett dokument i datorn. Men jag ser att det finns stor potential med second life och att man kan locka in ungdomar via detta. Jag tror nog att om Second Life ska fungera att använda inom skolan bör man ha experter närvarande på skolan som vet mera om hur man kan integrera detta. Man bör ha en plan med varför man vill använda sig av Second Life istället för att bara ha de som en möjlighet. Jag har testat virituelaa världar förr men känner att folk tappar respekt för varandra när saker och ting är anonymt och "på lossas"... de kan vara ett bra sätt av få förståelse för dem som använder detta men något second life blir den inte för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar